Dragilor,
“Învăţător” fără învăţăcel e un nonsens, ca şi “învăţăcel” fără învăţător, pentru că procesul didactic are nevoie de ambele părţi implicate (de o parte şi de cealaltă a catedrei) pentru a fi viabil.
De aceea, pentru început, vă propun “clarificarea” responsabilităţilor:
personal îmi asum îndrumarea şi coordonarea activităţii instructiv-educative (transmit cunoştinţe de specialitate, îndrum elaborarea lucrărilor, vă pun la dispoziţie materiale pentru studiu, evaluez şi notez transparent, sunt receptivă la doleanţe şi răspund în parte pentru atitudinea şi rezultatele voastre);
în ceea ce vă priveşte, vă rog să veniţi la ore pregătiţi cu exemplarul individual din materialul pentru studiu (condiţia esenţială pentru o activitate eficientă), să fiţi voi înşivă (în limita decenţei), să conştientizaţi că o notă reprezintă performanţa dintr-un anumit moment al evoluţiei voastre, să vă consideraţi principalii responsabili pentru rezultatele voastre (în secundar sunteţi responsabili şi pentru atitudinea mea faţă de voi, nu adopt tit for tat din convingere, ci numai pentru că dă roade).
Una din regulile la care ader (consacrata regulă de aur) şi de care vă rog să ţineţi cont sună simplu şi e eficace: Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face (şi românul s-a născut poet, ştiu :)) pentru că…
depindem unii de ceilalţi, învăţăm unii de la ceilalţi, creştem împreună.
asist.drd. I.Zaharia
|